لمینت مژه

لمینت مژه یکی از تاثیر گذارترین و بهترین روش‌های زیبایی لاین چشمی است که با انجام آن زیبایی چشم‌های شما هم چند برابر خواهد شد. البته انجام لمینت مژه صرفا به منظور زیبایی مژه‌ها نیست و میتوان با استفاده از همین تکنیک رنگ مژه‌ها را هم تغییر داد.

البته به طور کلی تکنیک لمینت کاربردهای متفاوتی دارد و برای بررسی تخصصی‌تر این مسئله باید حتما مشاوره‌های لازم را دریافت کنید. البته با هدف معرفی هر چه بهتر تکنیک لمینت و همچنین چگونگی انجام این تکنیک در ادامه توضیحات بیشتری در مورد نحوه انجام لمینت و همچنین کاربردهای مختلف این تکنیک ارائه کرده‌ایم.

لمینت مژه چیست؟

لمینت مژه یک روش نیمه دائم و غیر دائمی برای زیبا سازی مژه‌ها و همچنین پرپشت‌تر کردن آن‌ها است. به اصطلاح به لمینت ، ریمل دائم هم می‌گویند. در واقع هدف از انجام لمینت بی‌نیازی از مصرف ریمل است.

لمینت مژه چیست؟

با انجام لمینت، رنگ مژه‌های شما پررنگ‌تر یا کاملا تیره خواهد شد که همین مسئله به تنهایی باعث زیبایی بیشتر آن‌ها خواهد شد. همچنین باید توجه کنید که پرتر شدن مژه‌ها تنها نتیجه لمینت نیست؛ بلکه پس از انجام لمینت ضخامت هر یک از تارهای مژه شما هم افزایش پیدا می‌کند. بنابراین لمینت مژه روشی کاربردی و ماندگار است که شما را تا مدت‌ها از ریمل مژه بی‌نیاز می‌کند.

مراحل لمینت مژه

مراحل لمینت مژه با توجه به شیوه کار مژه‌کار ممکن است تا حدودی متفاوت باشد؛ اما در ادامه مطابق دستورالعمل‌ کلی مراحل پی در پی بن مژه را عنوان کرده‌ایم:

  • ابتدا باید مژه‌کار اطراف چشم‌ها را به‌ صورت‌ کامل پاکسازی کند و سپس بالا و پایین چشم را با استفاده از چسب مخصوص پوشش دهد.
  • سپس در مرحله دوم باید با براش مخصوص مژه‌ها منظم و تار به تار جداسازی شوند.
  • در مرحله سوم با آغشته کردن هر کدام از تارهای مژه به سرم تقویت کننده حجم مژه‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.
  • سپس در مرحله چهارم باید با استفاده از قلم مژه‌ها را رنگ آمیزی کرد.
  • در مرحله آخر به مژه‌ها کراتین زده می‌شود تا حالت فر و پر مژه تا مدت‌ها ثابت باقی بماند.

ماندگاری لمینت مژه

لمینت یک روش نیمه دائم زیبایی است که در حدود ۳ تا ۵ ماه ماندگاری خواهد داشت. همچنین باید توجه کرد که لمینت مژه‌ها در صورت اجرای اصولی، ممکن است ماندگاری لمینت  طولانی باشد.

ماندگاری لمینت مژه 

اما در صورتی که کادر سالن این روش را به صورت اصولی اجرا نکنند؛ امکان کاهش ماندگاری و همچنین از بین رفتن نتیجه کار در کوتاه مدت هم وجود خواهد داشت. در نتیجه انتخاب سالن معتبر اهمیت بسیار زیادی دارد و برای اطمینان از نتیجه کار می‌توانید به سالن مریم حیدری مراجعه کنید. همچنین توجه داشته باشید که بهتر است برای اطمینان از ماندگاری لمینت مژه‌ها، حتما نکات لازم مراقبتی را هم رعایت کنید.

مراقبت‌های لمینت مژه قبل و بعد

مراقبت‌های قبل و بعد لمینت مژه کاملا به توصیه‌های آرایشگر شما بستگی دارد. با این حال، برای انجام این مراقبت‌ها باید حتما خودتان هم اقدامات لازم را انجام بدهید. همچنین توجه داشته باشید که معمولا در صورت انجام دقیق مراقبت‌‌های لمینت مژه قبل و بعد از انجام این تکنیک، نتیجه نهایی بسیار مطلوب خواهد بود. علاوه بر این موارد، باید توجه کنید ‌که توجه کافی مژه‌کار به مسائل بهداشتی حین کار و پس از انجام کار هم بسیار مهم خواهد بود. در اینجا به مهم‌ترین نکات مراقبتی لمینت قبل و بعد از انجام این کار اشاره کرده‌ایم:

  • تا ۲۴ ساعت پس از لمینت مژه از مواد آرایشی مخصوص چشم استفاده نکنید.
  • بهتر است روز اول بعد از انجام این روش زیبایی، مژه‌ها را خیس نکنید.
  • تا ۴۸ ساعت ابتدایی چشم‌ها را با محلول پاک‌کننده آرایش شستشو ندهید.
  • در ساعات اولیه پس از انجام لمینت، مژه‌ها را با انگشت لمس نکنید.
  • تا یک هفته پس از انجام این روش به استخر و سونا نروید.

مزایای انجام لمینت مژه

در ادامه به هر یک از مزایای مهم انجام لمینت به صورت کامل اشاره کرده‌ایم:

  • تا مدت‌ها نیازی به کاشت مژه برای زیبایی بیشتر چشم‌ها نخواهید داشت.
  • در کنار زیبایی، به دلیل استفاده از سرم مخصوص مژه‌ها تقویت خواهند شد.
  • حالا و رنگ مژه در صورت برخورد با آب از بین نخواهد رفت.
  • در اثر انجام لمینت، مژه‌ها یا چشم آسیب نمی‌بینند.
  • استفاده از لنز، ریمل و سایر وسایل آرایشی پس از لمینت امکان پذیر خواهد بود.

هزینه لمینت مژه

هزینه لمینت مژه ممکن است بین ۵۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان باشد. با این حال، برای برآورد دقیق قیمت لمینت یا اطلاع پیدا کردن از قیمت روز لمینت می‌توانید با کادر سالن مريم حیدری تماس بگیرید. همچنین باید توجه داشته باشید که قیمت لمینت  به موارد مختلفی از جمله مهارت مژه کار، کیفیت مواد اولیه و همچنین سالنی که به آن مراجعه می‌کنید؛ بستگی خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید