بن مژه

بن مژه یا خط مژه یکی از انواع خدمات آرایش دائم است؛ که تتو آرتیست‌ها به وسیله دستگاه‌های حرفه‌ای تتو صورت انجام می‌دهند. بن مژه برای افرادی که می‌خواهند مژه‌های آن‌ها پر‌ پشت‌تر و خیره کننده‌تر به نظر برسد؛ بسیار مناسب است. در واقع تتو آرتیست صورت، با انجام این تکنیک آرایشی کمبود مژه‌های شما را برای همیشه از بین میبرد.

بن مژه چیست ؟

تتو آرتیست‌ بن مژه یا خط مژه را در دو قسمت بالایی و پایینی لاین چشمی، جهت ترمیم خطوط خالی مژه و زیباتر نشان دادن چشم‌ها می‌زند. این تکنیک را با استفاده از دستگاه‌های قلمی تتو صورت و سوزن‌های ظریف با عمق نیم میلی‌متر انجام می‌دهند.

بن مژه چیست ؟

خط مژه را با رنگ مشکی ارگانیک تتو و به صورت رفت و برگشتی میزنند؛ تا خطوط مویی مژه کاملا پر شوند. معمولا مرکز ارائه دهنده خدمات تتو و خط مژه در کشور ما، سالن‌های زیبایی یا همان آرایشگاه‌ها هستند.

 

با این حال شما برای کسب اطمینان و داشتن خاطری آسوده، پیش از مراجعه به مراکز زیبایی نظرات مشتریان آنها را بررسی کنید. همچنین در صورتی که نمونه کار قابل مشاهده دارند؛ از آنها بخواهید نمونه کارهای قبلی‌شان را در اختیار شما قرار دهند.

هزینه بن مژه

در سالن‌های زیبایی معمولا هزینه بن مژه را با توجه به متریال استفاده شده و مهارت تتو‌ آرتیست تعیین می‌کنند. با این حال اتحادیه آرایشگران، نرخ مشخصی در بازه ۷۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و پانصد هزار تومان با توجه به خدمات ارائه شده، اعلام کرده است.

هزینه بن مژه

 

همچنین سالن‌های زیبایی حرفه‌ای‌تر معمولا با توجه به میزان معروفیت و داشتن برند، هزینه‌های متفاوتی در نظر گرفته‌اند.

قبل از بن مژه چه کار کنیم ؟

از جمله اقداماتی که لازم است پیش از زدن خط مژه انجام بدهید و نکات مهمی که باید به آنها توجه کنید؛ می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. پیش از اقدام برای انجام خط مژه، به هیچ عنوان نباید داروهای کورتونی یا مسکن استفاده کنید.
  2. در صورتی که دچار بیماری‌های خاص هستید یا اینکه به صورت منظم کورتون و مسکن مصرف میکنید؛ امکان زدن تتو خط مژه برای شما وجود ندارد.
  3. همچنین افرادی که پیش از انجام خط مژه، بوتاکس صورت انجام داده‌اند؛ باید تا مدت مشخصی بن مژه انجام ندهند.
  4. از جمله موارد دیگری که پیش از مراجعه به سالن زیبایی و زدن خط مژه دائمی باید انجام دهید؛ دوش گرفتن و اصلاح ناحیه صورت است.

مراقبت بعد از بن مژه

پس از انجام تتو بن مژه لازم است که موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. پس از این که تتو آرتیست خط مژه شما را بزند؛ توصیه می‌کند که از پماد A چشمی به مدت ۳ روز استفاده کنید و پس از آن تا مدتی محل خط مژه را چرب نگه دارید.
  2. تا سه روز پس از انجام تتو خط مژه نباید محل تتو با آب تماس داشته باشد؛ و نیاز است حتما این نکته را جدی بگیرید.
  3. به هیچ وجه تا مدت ۳ روز ناخن یا دست خود را به محل تتو نزنید؛ و از خارش یا لمس محل اجتناب کنید.
  4.  در صورت بروز عفونت تتو به پزشک مراجعه کنید؛ و تا مدتی از پماد موضعی تتراسایکلین استفاده کنید.

مزایا بن مژه

بن مژه باعث پر پشت شدن مژه‌های طبیعی و همچنین زیباتر شدن چشم‌ها می‌شود. گیرایی بیشتر چشم‌ها بخاطر داشتن خط مژه و همچنین دائمی بودن آن یکی از مزایای انجام این کار است.

در واقع بن مژه یک آرایش دائم است که تا مدت‌ها شما را از انجام هر آرایشی در ناحیه مژه‌ها بی نیاز می‌کند. اگر تتو آرتیست برای خط مژه از متریال با کیفیت و اورجینال استفاده کرده باشد؛ تا مدت‌ها به ترمیم نیازی ندارد. همچنین در صورتی که آن را ترمیم کنید مجددا شبیه روز اول می‌شود.

معایب بن مژه

تاثیر بن مژه در زیباتر کردن صورت شما بسیار بیشتر از معایب آن است. با این حال یکی از عیب‌هایی که به صورت کاملا صحیح به خط مژه وارد است، شرایط سخت پاک کردن و از بین بردن آن است.

تتو بن مژه به صورت دائمی بر روی صورت شما می‌ماند و به همین خاطر نمی‌ توانید هرگز آن را پاک کنید. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی لیزری و وجود سایر امکانات پاکسازی تتو صورت، این ایراد دیگر دلیل موجهی برای عدم انجام خط مژه در یک سالن زیبایی معتبر نیست. آکادمی و سالن‌ زیبایی مریم حیدری خدمات انجام و پاکسازی خط مژه را به صورت کاملا حرفه‌ای انجام می‌دهد.

ماندگاری بن مژه

ماندگاری بن مژه کاملا بستگی به مهارت تتو آرتیست و متریالی که استفاده می‌کند دارد. در حالت عادی ماندگاری خط مژه بین ۳ الی ۵ سال است؛ و پس از آن به علت کم رنگ شدن خط تتو، باید برای ترمیم آن اقدام کنید.

 

همچنین اگر تتو آرتیست فشار دست مناسبی داشته باشد؛ کمترین ریزش رنگ و پوست دهی را تجربه خواهید کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید