بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی برای همه افراد لازم نیست؛ اما اغلب زیباجویان به دلایل مختلف به آن نیاز دارند! پوست دور چشم ضخامت و جنس متفاوتی با سایر قسمت‌های صورت دارد؛ به همین دلیل هم احتمال افتادگی یا آسیب پوست در این ناحیه بیشتر است. اما تا به امروز روش زیبایی کارآمدی برای زیبایی بیشتر چشم‌ها یا جمع کردن افتادگی پشت پلک وجود نداشت.

در حال حاضر با استفاده از متد زیبایی بلفاروپلاستی به سادگی می‌توان عیوب دور پلک و چشم‌ها را برطرف کرد. اما آیا بلفاروپلاستی عوارض دارد؟ در مورد روش انجام بلفاروپلاستی باید سخت‌گیر بود. حتما بلفاروپلاستی را نزد یک متخصص حرفه‌ای انجام بدهید. البته باید پیش از انجام این کار از پزشک خود به طور کامل مشاوره دریافت کنید. برخی از افراد کیس مناسبی برای انجام بلفاروپلاستی نیستند. برای بررسی دقیق‌تر این موارد و روش انجام بلفاروپلاستی، در ادامه با متخصصان کلینیک مریم حیدری همراه باشید.

بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی شاید یک روش نیمه تهاجمی برای زیبایی پلک و دور چشم باشد؛ اما به هر حال انجام آن توسط یک متخصص زیبایی هیچ ایرادی ندارد. برای انجام این عمل، باید بخشی از پوست و چربی‌های اضافی دور چشم شما خارج شود‌. عمل لیفت مژه افتادگی پلک‌ها را برطرف میکند و به رفع چین و چروک پشت چشم هم کمک خواهد کرد. پس از انجام عمل هم امکان بهبود جراحت آن در مدت زمان کوتاهی وجود دارد. البته در صورتی که نسبت به مراقبت‌های بعد از عمل جراحی اهتمام بورزید.

بلفاروپلاستی چیست؟

متخصصان زیبایی برای پیشنهاد بلفاروپلاستی به شما، موارد متعددی را بررسی میکنند‌ و تنها در صورت صلاحیت، عمل بلفاروپلاستی را به شما پیشنهاد میکنند‌. هر متد زیبایی نمی‌تواند همانند بلفاروپلاستی به بهبود افتادگی پشت پلک شما کمک کند! اما به هر حال، برخی از افراد به دلایل فردی نمی‌توانند از بلفاروپلاستی هم نتیجه مطلوب را دریافت کنند. تنها یک متخصص امور زیبایی و بلفاروپلاستی می‌تواند تشخیص دهد که شما کیس بلفاروپلاستی هستید یا نه!

بلفاروپلاستی پلک پایین

پلک پایین معمولا در اثر استفاده از روش‌های نامطلوب اصلاح صورت یا عدم استفاده از محصولات مراقبتی پوستی دچار افتادگی یا چین و چروک خواهد شد. به همین منوال هم باید اقدامات لازم برای جلوگیری از گسترش افتادگی پلک را انجام داد. در واقع بلفاروپلاستی پلک پایین یک روش درمانی، ترمیمی، زیبایی و پیشگیری از گسترش افتادگی و چین و چروک پلک پایین است‌ که‌ می‌توانید با دریافت مشاوره از متخصصان کلینیک مریم حیدری نسبت به انجام آن اقدام کنید.

بلفاروپلاستی پلک بالا

بلفاروپلاستی پلک بالا هم همانند سایر قسمت‌های دور چشم صورت می‌گیرد و تکنیک یا متد مشابهی دارد. در واقع برای انجام بلفاروپلاستی پلک بالا نیازی نیست که حتما پلک شما دچار افتادگی شده باشد؛ بلکه در صورت بروز چین و چروک هم پزشک می‌تواند ترمیم این بخش از صورت را انجام دهد. این جراحی بلفاروپلاستی برای پلک بالا جنبه درمانی، جوانسازی و زیبایی دارد. بلفاروپلاستی پلک بالا تنها در صورتی قابل انجام خواهد بود که شما کیس انجام این جراحی باشید.

بلفاروپلاستی چشم گربه‌ای

ایجاد زاویه چشم و تغییر حالت چشم‌ها که اصطلاحا به آن بلفاروپلاستی چشم گربه‌ای می‌گویند؛ یکی از روش‌های معمول زیبایی چشم و فاقد اهداف درمانی است. البته در صورتی می‌توانید این جراحی را انجام بدهید که کیس جراحی بلفاروپلاستی چشم گربه‌ای باشید.

هزینه بلفاروپلاستی

هزینه بلفاروپلاستی با توجه به کلینیکی که به آن مراجعه میکنید و مهارت پزشک متخصص ممکن است که متغیر باشد. البته می‌توانید با شرکت در جلسات مشاوره عمل جراحی بلفاروپلاستی از هزینه دقیق و نهایی آن اطلاع حاصل کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که در برخی از کلینیک‌ها برای انجام جراحی بلفاروپلاستی هزینه‌های نامعقولی را دریافت می‌کنند.

هزینه بلفاروپلاستی

مراقبت‌های قبل و بعد جراحی بلفاروپلاستی

بهتر است با پزشک خود در مورد نکات مراقبتی پیش از عمل بلفاروپلاستی مشورت کنید. با این حال، قطع مصرف برخی از داروها و اقدام به چکاپ کامل پیش از عمل جراحی در صورت صلاحدید پزشک الزامی است. همچنین باید توجه داشته باشید که عمل بلفاروپلاستی یک تکنیک زیبایی نیمه تهاجمی است که تا دو روز بعد از عمل باید موارد زیر را رعایت کنید:

مراقبت‌های قبل و بعد جراحی بلفاروپلاستی

  • استفاده از گجت‌های تکنولوژی از جمله موبایل و تبلت را محدود کنید و  از تماشای تلویزیون تا دو روز ممانعت کنید.
  • در صورت نیاز به خروج از منزل، عینک آفتابی بزنید تا از چشمان خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.
  • در زمان خواب، سر خود را بالاتر از و با زاویه ۴۵ درجه قرار بدهید تا تورم اطراف چشم کاهش پیدا کند.

    عوارض جراحی بلفاروپلاستی

از جمله عوارض غیر رایج عمل بلفاروپلاستی ‌که در صورت مراجعه به کلینیک‌های غیر استاندارد رخ می‌دهند هم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد عفونت پوستی در ناحیه پلک‌ها به دلیل عدم تخصص جراح
  • عدم تقارن پلک‌ها
  • دوبینی

کلینیک بلفاروپلاستی

مهم‌ترین اقدامی که باید در راستای انجام عمل بلفاروپلاستی انجام بدهید؛ مراجعه به یک کلینیک حرفه‌ای با کادر متخصص است. در حال حاضر کلینیک مریم حیدری اقدام به فعالیت حرفه‌ای در زمینه انجام عمل زیبایی بلفاروپلاستی کرده است و شما میتوانید پس از دریافت مشاوره از متخصصان این حوزه، نسبت به دریافت وقت بعدی اقدام کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که فرآیند انجام اعمال جراحی و مراجعه به کلینیک‌های زیبایی، کاملا به وضعیت کیس زیبایی بستگی دارد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید