دستگاه تاتو پن

دستگاه تاتو پن یک دستگاه قلمی یا مدادی است که برای اجرای تاتو و آرایش دائم صورت (میکروپیگمنتیشن) کاربرد دارد. از جمله ویژگی‌های دستگاه تتو پن قیمت مناسب و سبک بودن آن می‌باشد. به علت وزن سبکی که دستگاه تتو پن دارد به‌راحتی می‌توان آن را در دست گرفت و ساعت‌ها بدون خستگی با آن کار کرد.

pen به معنی مداد یا قلم است. اسم این دستگاه هم برگرفته از شکل ظاهری آن می‌باشد. در ادامه این مطلب از سایت مریم حیدری، بیشتر با دستگاه پن و ویژگی‌های آن آشنا خواهید شد.

دستگاه تاتو پن چیست؟

به دستگاهی که برای اجرای آرایش دائم یا تاتو استفاده می‌شود، دستگاه تاتو می‌گویند. دستگاه‌های تاتو انواع مختلفی دارند. برای مثال قلم میکروبلیدینگ، دستگاه تتو گان، روتاری و پن از جمله دستگاه‌های تاتو هستند. از دستگاه تاتو پن حرفه‌ای برای تاتو صورت استفاده می‌شود.

دستگاه تاتو پن به مداد یا قلم تاتو معروف است و یکی از بهترین دستگاه‌های تاتو می‌‎‌باشد. این مدل دستگاه تاتو کاملا بی‌صدا بوده و استحکام بالایی دارد. همچنین نگهداری این دستگاه بسیار آسان است. ولتاژ دستگاه پن حداکثر 15 ولت و با دور موتور 8000 کار می‌کند. این مدل دستگاه لرزش کمی دارد و برای پیگمنتر در کشیدن خطوط ابرو مثل هاشور ابرو بسیار عالی است. از این مدل دستگاه برای شیدینگ و لاینینگ استفاده می‌شود.

دلیل جایگزینی دستگاه تتو پن بجای روتاری یا گان

دستگاه پن با ویژگی‌های ممتازی که دارد جایگزین بسیار مناسبی برای سایر دستگاه‌های تاتو است. این محصول همان دستگاه روتاری است که با ورژن جداگانه‌ای به فروش می‌رسد و پوشش آلومینیومی دارد. دستگاه پن راکت پرو جزو دستگاه‌های تاتو بسیار قوی و با قیمت مناسب می‌باشد. این مدل دستگاه قابلیت‌های زیادی دارد که توجه همه افراد را به سوی خود جلب کرده است. دلیل اینکه دستگاه‌های قدیمی مثل دستگاه تاتو گان یا روتاری جای خود را به دستگاه PEN داده‌اند، موارد زیر است:

  • صدا بسیار کمتر
  • سبک و کم‌وزن
  • تعویض سریع سوزن کارتریج
  • ایمنی و بهداشت بالای سوزن پن به دلیل کارتریجی بودن آن
  • و…

مدل‌های قلم تتو صورت و بدن پن

کلیه دستگاه تاتو پن شبیه هم هستند و غالبا در قدرت موتوری و شکل ظاهری باهم تفاوت دارند. از جمله مدل‌های مختلف دستگاه پن عبارتند از:

  • دستگاه تاتو پن مدل ROCKET و راکت پرو
  • و دستگاه تاتو پن راکت 5
  • دستگاه تاتو پن دوکاره

ویژگی‌های بهترین دستگاه تاتو پن

در زیر به مشخصات و ویژگی‌های دستگاه پن اشاره کرده‌ایم:

  1. مخصوص انواع تاتو بدن (لاینینگ و شیدینگ) و تاتو صورت (میکروپیگمنتیشن)
  2. دارای موتور 15 ولتی
  3. کاشت رنگ قوی
  4. موتور ژاپنی
  5. جنس بدنه آلومینیومی
  6. وزن دستگاه: 119 گرم
  7. بسیار خوش دست
  8. صدای ملایم
  9. سازگار با تمامی ترانس‌های موجود در بازار
  10. دارای پک کامل
  11. رنگبندی‌های مشکی، خاکستری، طلایی و قرمز
  12. راحت پیدا نمودن کارتریج آن
  13. تعویض انواع مختلف سوزن کارتریج به راحتی و با سرعت انجام می‌شود. (بر خلاف دستگاه تاتو گان که سوزن و سرپلاکی است.)
  14. تنظیم عمق سوزن دستگاه پن با چرخش سر دستگاه انجام می‌شود.

کاربردهای دستگاه پن

شاید از لحاظ ظاهری این مدل دستگاه شبیه دیگر مدل‌های دستگاه تاتو صورت باشد. اما با کارایی بهتر و متفاوتی که دارد می‌تواند یک جایگزین بسیار عالی برای سایر دستگاه‌ها باشد. در زیر به کاربردهای دستگاه پن اشاره نموده‌ایم:

  • کارایی آسانتر

دستگاه پن ظاهری شبیه به قلم دارد و همین موضوع کمک می‌کند تا پیگمنتر بتواند طرح‌های تتو دلخواه خود را در اولویت قرار دهد. اگرچه این قابلیت در دستگاه‌های میکروپیگمنتیشن نیز وجود دارد اما کارایی و قدرت موتور این دستگاه بسیار زیاد است.

  • کیفیت بالای رنگ

از جمله مزایای این مدل دستگاه، پیگمنت و کیفیت رنگ‌های تزریق شده در پوست است. برای تتوهایی مانند میکروبلیدینگ ابرو که رنگ و شدت رنگ اهمیت دارد از دستگاه‌های پن استفاده می‌شود.

طریقه تشخیص انواع دستگاه تتو پن اصل و فیک

بهترین و ساده‌ترین راه برای تشخیص دستگاه تاتو پن اورجینال و فیک توجه کردن به نوشته حک شده بر روی بدنه آن است. در کل، در دستگاه پرو اصل نوشته دور قلم حک شده اما در مدل پایینتر یا درجه دو آن، نوشته چاپی است. همچنین قدرت موتور راکت پرو فیک 10 ولت بوده و نسبت به نوع اورجینال آن ضعیف‌تر است.

خرید و قیمت دستگاه تاتو پن

قیمت دستگاه تاتو پن با توجه به کارایی که دارد بسیار عالی است. متاسفانه برخی از افراد مبتدی برای شروع کار ترجیح می‌دهند دستگاه تاتو دست دوم تهیه کنند. اما ریسک خرید وسایل برقی دسته دوم بالاست و احتمال خرابی آن بسیار زیاد است. برای اینکه بهترین دستگاه را خریداری کنید بهتر است به فروشگاه‌های معتبر لوازم تاتو مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید