رول گریپ تاتو

رول گریپ از جنس پارچه الاستیک است. چندین سال است که رول گریپ تاتو در بین تاتو کاران رواج یافته است. این محصول دارای یک پارچه چسبنده نواری است که به دور گریپ می‌چسبد. Roll Grip از کثیفی دستگاه تاتو جلوگیری کرده و عمر دستگاه را افزایش می‌دهد.

همچنین این وسیله از لغزش دستگاه در زمان کار کردن با آن جلوگیری می‌کند. این محصول برای انواع دستگاه‌های تاتو کاربرد دارد. رول گریپ به صورت چسب دار و راحت و سبک است. نوار کشسانی آن نه به پوست و نه به سایر اجسام نمی‌چسبد و تنها به خود محصول می‌چسبد از طرفی بر روی ابزار دستی و یا سایر وسایل، اثری نمی‌گذارد.

رول گریپ تاتو چیست؟

چندین سال است که بسیاری از تاتوکاران و پیگمنترها برای جلوگیری از خستگی دست در زمان کار از این وسیله استفاده می‌کنند. رول گریپ بر روی یک پارچه چسبی قرار دارد و بر روی گریپ پیچیده می‌شود. این وسیله حالت نواری داشته و برای جلوگیری از کثیف شدن گریپ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در صورت استفاده از این محصول، نحوه قرارگیری دستگاه در دستان تاتو کار راحت‌تر می‌شود. به همین دلیل پیگمنتر و تاتو کار در زمان طراحی، تسلط بیشتری دارد و با دقت بالایی، طراحی را انجام می‌دهد. این پارچه چسبناک تنها برای گریپ کاربرد ندارد، بلکه برای دستگاه تاتو هم مورد کاربرد است.

مشخصات رول گریپ

این محصول دارای ویژگی‌های منحصر بفردی است که در زیر به آنها اشاره کرده‌ایم:

  • جلوگیری از لغزش دست در حین کار
  • قابلیت استفاده بر روی تمامی دستگاه‌های تاتو
  • سبک و راحت
  • قسمت کشسانی رول گریپ، چسبناک است. اما چسبناکی آن مزاحمتی برای شما ایجاد نمی‌کند. بلکه به خود گریپ می‌چسبد.
  • بعد از اتمام کار هیچ اثری از حالت چسبناکی این محصول بر روی ابزار مورد استفاده نیست.

کاربردهای Roll Grip

رول گریپ تاتو به دور دستگاه تاتو می‌پیچد. در تمامی مراحل انجام کار استفاده از این محصول حالت نرم کششی را ایجاد می‌کند تا پیگمنتر به راحتی بتواند دستگاه تاتو را در دستان خود بگیرد. همچنین استفاده از این محصول باعث می‌شود تا پیگمنتر، دقت و کنترل بیشتری در زمان میکروبلیدینگ و فیبروز ابرو داشته باشد. رول گریپ تاتو دارای عرض‌های متفاوتی است و کاربردهای متفاوتی دارد.

یکی از کاربردهای استفاده از این محصول این است که میزان لرزش هندپیس یا ابزار دستی را کم می‌کند. همچنین روند انجام تتو را بسیار آسان و سریع می‌نماید. نوارهای چسبی موجود در رول گریپ بر اساس تعداد لایه‌های قابل تنظیم به دور دستگاه می‌چسبد و پیگمنتر می‌تواند با پهنای دست خود، قطر آن را تنظیم کند.

از دیگر کاربردهای این محصول این است که می‌توان از نوارهای چسبی آن برای پوشش کلیپس استفاده کرد. اگر بخواهید این کار را انجام دهید باید نوارهای چسبی را بر روی هندپیس دستگاه قرار داده و از بروز عفونت جلوگیری نمایید. بعد از استفاده از رول گریپ تاتو می‌توانید از روکش گیره و دستگیره استفاده کنید.

انواع رول گریپ دستگاه تاتو

پیگمنترها باید آگاهی و شناخت کاملی نسبت به رول گریپ تاتو داشته باشند تا بتوانند از رول مخصوص و متناسب با دستگاه خود استفاده نمایند. در زیر به معرفی انواع رول گریپ تاتو پرداخته‌ایم:

رول گریپ تاتو معمولی

این نوع گریپ به صورت یکبار مصرف یا چند بار مصرف است. طراحی گریپ معمولی به گونه‌ای است که برای سوزن تاتو از نوع معمولی کاربرد دارد و به سر پلاک سوزن وصل می‌شود.

گریپ دستگاه تاتو کارتریجی

در صورتی که می‌خواهید از این نوع گریپ استفاده کنید باید از تبدیل معمولی گریپ بر روی دستگاه استفاده کنید. چراکه گریپ‌های کارتریجی برای دستگاه‌های کارتریجی کاربرد دارند و سوزن و سر پلاک به هم وصل می‌شوند.

رنگ‌ بندی‌های رول گریپ (Roll Grip)

یکی از جذابیت‌های استفاده از روی گریپ این است که طراحی بسیار زیبایی دارد و در رنگ بندی‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شود. رنگ بندی‌های این محصول پاسخگوی تمام سلیقه‌ها است. رایج‌ترین رنگ‌هایی که در طراحی نوار گریپ وجود دارند عبارتند از:

  • رنگ مشکی
  • سبز
  • آبی
  • رنگ ارتشی یا کامو
  • صورتی
  • بنفش

همه این رنگ‌ها در اندازه‌های متفاوتی وجود دارند. اما معمولا در سایز 5 سانتی متر در 4.5 سانتی‌متری هستند.

بسته بندی‌های رول گریپ چگونه است؟

معمولا تعداد رول گریپ در بسته‌بندی‌ها متفاوت است. اما رایج‌ترین بسته بندی این محصول شامل 6 رول گریپ است. معمولا بسته بندی‌های 12 تایی در رنگ بندی‌های متفاوتی وجود دارند و با ابعاد 5 در 4.5 سانتی متر به فروش می‌رسند.  البته نمونه‌هایی از بسته بندی‌های 24 تایی رول گریپ هم در بازار وجود دارد.

نحوه بستن رول گریپ

ابتدا باید بدانید که چه نوع رول گریپی متناسب با دستگاه تتو شما است. سپس بعد از اینکه رول گریپ متناسب با دستگاه خود را خریداری کردید باید نحوه بستن آن بر روی دستگاه را بدانید. نحوه بستن این محصول بر روی دستگاه به شرح زیر است:

ابتدای نوار گریپ را به قسمت اولیه دستگاه وصل کرده و بخش پایانی آن را به سوزن تاتو متصل کنید.

انواع رول گریپ با توجه به کاربرد آن متفاوت است. برای مثال اگر پیگمنتر برای خطوط باریک مثل خطوط باریک هاشور ابرو نیاز به رول گریپ داشته باشد باید از نوع نازک رول گریپ تاتو استفاده کند. اما اگر برای خطوط ضخیم نیاز به گریپ تاتو دارید باید از گریپی استفاده کنید که قطر بیشتری داشته باشد.

 خرید رول گریپ دستگاه تاتو

قیمت رول گریپ تاتو به این مورد بستگی دارد که تولید داخل باشد یا وارداتی؟ معمولا رول گریپ‌هایی که در بسته بندی‌های چندتایی قرار دارند در داخل تولید می‌شوند. به همین دلیل قیمت کمتری دارند. اما رول گریپ‌های وارداتی با قیمت بالاتری در بازار وجود دارند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که در زمان انجام کار، لرزش دست زیادی دارید حتما این محصول را خریداری کنید. اما خرید رول گریپ تاتو را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید. چراکه اگر جنس رول گریپ نامرغوب باشد و یا نازک باشد در زمان کار دائما پاره می‌شود و عملا هیچ کاربردی برای شما ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید