دلیل رنگ نگرفتن هاشور ابرو

یکی از دغدغه‌های مهم افرادی که خدمات آرایش دائم ابرو را انجام می‎‌دهند، دلیل رنگ نگرفتن هاشور ابرو است. عمده‌ترین دلیل عدم رنگ گیری در تاتو ابرو و روش‌های آرایش ابرو دائم، تکنیک و  تجربه پیگمنتر است. اگر رنگ تاتو چرب باشد و به تعداد دفعات زیادی استفاده شده باشد از دلایل ایجاد چنین مشکلی است.

امروزه تکنیک‌های زیادی برای آرایش دائم ابرو مانند فیبروز ابرو، میکروپیگمنتیشن ابرو و…. وجود دارد. به همین دلیل افراد برای اصلاح نواقص ابروهای خود از روش‌های متعددی استفاده می‌کنند.

اما یکی از مشکلات افراد و مشتریان عزیز، عدم تثبیت رنگ تاتو و ریزش آن است. همین مشکل باعث می‌شود تا چهره زیبا نباشد و زیبایی چهره از دست برود. اگر قصد انجام خدمات آرایش دائم را دارید حتما در ادامه این مطلب از سایت مریم حیدری با ما باشید تا بیشتر با دلیل رنگ نگرفتن هاشور ابرو و … آشنا شوید.

دلیل رنگ نگرفتن هاشور ابرو چیست؟

ایجاد شکل دائمی ابرو با ماندگاری بالا باید بر روی پوست انجام شود. رنگ نگرفتن تاتو از مشکلات پیگمنترها و مشتریان است. دلایل زیادی برای ایجاد چنین مشکلی وجود دارند. در زیر به تمامی مواردی که باعث ایجاد مشکل رنگ نگرفتن تاتو می‌شود اشاره کرده‌ایم.

دلیل رنگ نگرفتن هاشور ابرو چیست؟

دلیل رنگ نگرفتن هاشور ابرو به 2 دلیل و عوامل زیر است:

عدم رنگ پذیری پوست مشتری دلیل اول رنگ نگرفتن هاشور ابرو

گاهی علت‌هاتی درونی و یا بیرونی باعث می‌شوند تا پوست به خوبی رنگ نگیرد. علت‌های داخلی عدم رنگ پذیری تاتو عبارت است از:

  • بیماری‌های قلبی
  • اختلال‌های هورمونی
  • ناراحتی‌های اعصاب
  • مصرف قرص
  • دوران شیردهی و بارداری به دلیل اختلال‌های هورمونی: در این دوران تاتو برای نوزاد ضرر دارد و نباید انجام داد.
  • دوران پریودی از دلیل کمرنگ شدن هاشور ابرو: قبل از شروع پریود و 5 روز بعد از آن هورمون‌ها بهم می‌ریزند. به همین رنگ پذیری برای ابرو کم می‌شود.
  • مصرف الکل و سیگار: افراد سیگاری باید قبل از آرایش ابرو و بعد از آن سیگار را ترک کنند. همچنین باید برای هاشور و فیبروز ابرو از مصرف مواد الکلی پرهیز کنید.

عوامل بیرونی رنگ نگرفتن پوست مشتری

برخی از دلایل رنگ نگرفتن پوست مشتری به دلیل علت‌های بیرونی مانند موارد زیر است:

  1. جنس و رنگ پوست
  2. رنگ تاتو
  3. میزان قرارگیری مشتری در نور خورشید
  4. آفتاب گیری مشتری از دلایل رنگ نگرفتن تاتو و هاشور ابرو است.
  5. مراجعه زیاد به استخر و شنا
  6. مصرف کرم‌ها و محصولات لایه بردار

وجود استرس از دلیل رنگ نگرفتن تاتو ابرو

اگر یکی از مشتری‌ها استرس، فکر و خیال و مصرف قرص‌های اعصاب و ناراحتی قلبی را داشته باشد از دلیل رنگ نگرفتن هاشور ابرو است. این مشکل به دلیل این است که قسمتی از پوست به طور موقت فلج می‌شود و در آن قسمت، رنگ پذیری هاشور ابرو انجام نمی‌شود.

زمانی که پوست این گونه افراد رنگ نمی‌گیرد باید یک ربع یا نیم ساعت صبر کنید. سپس مشتری باید یک لیوان آب خنک بنوشد و با چشمان بسته دراز بکشد تا ادامه کار را مجددا شروع کنید.

دومین دلیل رنگ نگرفتن هاشور ابرو مربوط به پیگمنتر

برخی از پیگمنترها مهارت کافی ندارند و دلایل زیر باعث ریزش رنگ ابرو می‌شود:

  • فشار دست کم و یا زیاد: در واقع فشار دست باید متعادل باشد تا پوست مشتری تخریب نشود.
  • روشن بودن زیاد رنگ تاتو
  • دفعات سوزن کم یا زیاد: تعداد دفعات سوزن باید به اندازه باشد.
  • مصرف بی حسی یا پمادهای هاشور ابرو زیاد است.
  • سوزن بیش از حد بیرون است.
  • سرعت دست پیگمنتر باید نرمال و قابل کنترل باشد.

کندی سوزن در زمان کار از دلایل رنگ نگرفتن تاتو و هاشور ابرو

کندی سوزن در زمان کار به دلیل موارد زیر است:

  • سفتی و ضخامت زیاد پوست مشتری
  • برخورد سوزن به انتهای تشتک رنگ
  • مدت زمان کار زیاد با سوزن: در این حالت اگر سوزن را زیر ذره بین بگذارید متوجه حالت کجی سوزن می‌شوید. زمانی که سوزن به این حالت می‌رسد نمی‌تواند خطوط خوبی را برای ابرو و کاشت رنگدانه ایجاد کند. به همین دلیل باید سوزن را تعویض کنید.

عدم شناخت لایه‌های پوست توسط پیگمنتر : دلیل رنگ نگرفتن هاشور ابرو

پیگمنتر لازم است قبل از شروع کار با ساختمان پوست آشنا باشد. پوست از لایه‌های زیادی تشکیل شده است که در زیر به آنها اشاره کرده‌ایم:

    1. لایه سطحی پوست یا همان بافت مرده که با چشم هم دیده می‌شود.
    2. میانی پوست یا بافت زنده که کاشت رنگ باید در این لایه پوست انجام شود. این لایه دارای مقداری آب است.
    3. لایه بافت چربی که زمانی که سوزن وارد این لایه می‌شود خونابه از پوست خارج می‌شود.
    4. لایه رنگ‌های خونی و سلول‌های عصبی: زمانی که سوزن وارد این لایه شود، خونریزی پوست صورت می‌گیرد و این لایه قسمت ممنوعه در تاتو است. به هیچ وجه سوزن نباید به این لایه ورود پیدا کند.

چرب بودن پوست مشتری از دلیل رنگ نگرفتن تاتو و هاشور ابرو

افرادی که پوست چرب دارند دارای منافذ پوستی بازی هستند. همچنین پوست این افراد ترشح چربی زیادی دارد. به همین دلیل رنگ ابرو سریع از بین می‌رود و یا اصلا رنگ نمی‌گیرد. در صورتی که پوست معمولی به دلیل رطوبت کافی که دارد زودتر رنگ می‌گیرد.

مصرف داروهای هورمونی و ناراحتی قلبی از علت ریزش رنگ تاتو

مصرف داروهای زیر از دلیل رنگ نگرفتن هاشور ابرو است:

  • داروهای ضدبارداری و تاثیر گذار بر روی سیستم ایمنی بدن و داروهای اعصاب
  • داروهایی که باعث رقیقی خون می‌شود.
  • بیماری دیابت
  • بیماری‌های اعصاب و ناراحتی‌های قلبی

عمل جراحی : دلیل رنگ نگرفتن هاشور ابرو

بعد از 6 ماه از گذشت هرگونه عمل جراحی باید برای خدمات آرایش دائم ابرو اقدام کنید. در غیر اینصورت ابروهای شما رنگ نمی‌گیرد.

فشار دست و سرعت کار پیگمنتر : دلیل رنگ نگرفتن هاشور ابرو

برای رسیدن به یک نتیجه عالی باید در تمام زمان کار، پوست مشتری به طور یکدست کشیده شود. همچنین فشار دست پیگمنتر باید یکنواخت باشد تا رنگ تاتو به طور یکدست کاشته شود. تورم و آسیب دیدگی پوست از دلایل فشار زیاد سوزن است. اگر فشار دست کم باشد باعث ریزش رنگ تاتو می‌شود. حتما باید زاویه دست پیگمنتر مناسب باشد که ظرافت کار و خطوط نازک و رنگ پذیری هاشور به درستی و زیبا انجام شود.

عدم شناخت پیگمنتر به لایه‌های پوستی از دلیل رنگ نگرفتن هاشور ابرو

زمانی که سوزن وارد لایه میانی و بافت چربی می‌شود خونابه یا آب میان بافتی پوست به سطح پوست می‌رسد. خونابه وارد سوزن می‌شود و همان سوزن وارد تشتک رنگ تاتو می‌شود. در واقع خونابه و آب میان بافتی وارد رنگ تشتک می‌شود. بنابراین آن رنگ، توانایی خود را برای نفوذ به لایه‌های پایینی از دست می‌دهد.

پس برای پیشگیری از این مشکل حتما قبل از ورود سوزن به تشتک آن را با پنبه تمیز کنید. قسمت سوزن دستگاه را به حالت اریب روی پنبه مرطوب بگیرید تا رنگ داخل سر پلاک یا کارتریج کاملا تخلیه شود.

رنگ نهایی هاشور چه زمانی مشخص می‌شود؟

برای تثبیت رنگ هاشور کمی صبر کنید. چنانچه دوست دارید رنگ تاتو، هاشور و سایه ابرو تثبیت شود باید دو الی سه هفته بعد از انجام کار صبر کنید. این کار باعث می‌شود تا رنگدانه‌ها در پوست تثبیت شوند. بعد از تاتو یا سایه ابرو، پوست شروع به بازسازی می‌کند و به همین دلیل شما احساس می‌کنید که تاتو شما کمرنگ و یا بی رنگ است. رنگ نهایی هاشور دو هفته بعد از ترمیم کامل پوست نمایان می‌شود.

رنگ کردن زیاد ابروها : دلیل رنگ نگرفتن هاشور ابرو

بعد از تاتو و هاشور رنگ کردن مداوم ابروها باعث بی رنگ شدن تاتو می‌شود.

رنگ پذیری کمتر یک سمت صورت : دلیل رنگ نگرفتن هاشور ابرو

از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل رنگ نگرفتن هاشور ابرو در برخی از افراد این است که یک سمت صورت رنگ پذیری کمتری دارد. در خانم‌ها نیمکره چپ بیشتر از نیمکره راست فعالیت دارد. به دلیل فعالیت زیاد نیمکره چپ رنگ پذیری در این قسمت صورت کمتر است. برای حل این مشکل مشتری باید خود را به آرامش و ریلکشن دعوت کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید