دستگاه تاتو روتاری

دستگاه تاتو بدن روتاری از قدیم و گذشته برای تتو بدن کاربرد داشته است. دستگاه تاتو روتاری یک مدل نسبتا رایج کلاسیک و قدرتمند است که در بین تاتو آرتیست‌ها طرفدارهای زیادی دارد. انواع مختلفی از دستگاه روتاری وجود دارند که در این مطلب از سایت مریم حیدری به توضیح آنها میپردازیم.  دستگاه روتاری یک دستگاه کم‌صدا است و حرکت سوزن تاتو در این مدل

دستگاه به گونه‌ای است که پوست را اذیت نکرده و کمترین میزان آسیب را به پوست وارد می‌کند. دستگاه روتاری مانند دستگاه پن، رنگدانه‌ها را در لایه‌ای از پوست قرار می‌دهد و کار با این دستگاه بسیار راحت است.

حرکات سوزن در این مدل دستگاه بسیار تند و به‌صورت مداوم می‌باشد. علاوه بر همه اینها نگهداری دستگاه‌های روتاری آسان بوده و کمتر آسیب می‌بینند. در نتیجه نیاز به وقت و هزینه  کمتری برای تعمیر دارند. برای آشنا شدن با این دستگاه و انواع آن تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

دستگاه روتاری چیست؟

دستگاه تاتو روتاری یک دستگاه کم‌صدا است و حرکات سوزن در این دستگاه نسبت به سایر دستگاه‌های تاتو به گونه‌ای است که پوست را اذیت نمی‌کند و کمترین میزان آسیب را می‌رساند. سرعت دستگاه تاتو روتاری نسبت به سایر دستگاه‌های تاتو مانند دستگاه تاتو پن در سطح بسیار خوبی قرار دارد که برای تاتو بدن مناسب است.

مزیت اصلی این دستگاه بی صدا بودن آن است. این دستگاه به دلیل اینکه از قطعات کمتری ساخته شده، کمتر خراب خواهد شد. دستگاه تاتو روتاری برای اجرای تاتو بدن انتخاب مناسبی است. از این دستگاه برای ورود رنگدانه به زیر سطح پوست استفاده می‌شود.

دستگاه تاتو روتاری برای حرکت سوزن از یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند و با چرخش خود به صورت دایره‌ای، سوزن به یک خط جلو و عقب حرکت می‌کند. سپس رنگ به لایه‌های میانی پوست نفوذ کرده و خالکوبی انجام می‌شود. مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه روتاری عبارت است از:

  • سبک
  • استفاده راحت برای افراد حرفه‌ای و مبتدی
  • نگهداری آسان
  • تعمیرات کمتر
  • سر و صدای کمتر

مزایای دستگاه تاتو بدن روتاری

در زیر به مزیت‌های دستگاه تاتو روتاری اشاره کرده‌ایم:

  1. انجام عملیات تاتو با استفاده از این دستگاه با سرعت بالاتر، صدای کمتر، آسیب کمتر به پوست و لرزش کمتر انجام می‌شود. در این دستگاه نیروی مورد نیاز جهت عقب جلو کردن سوزن تاتو توسط نیروی ثابت موتور ایجاد شده و به‌صورت یکنواخت با ضربه ثابت عقب جلو می‌شود.
  2. یکی از مزایای دستگاه تاتو روتاری نرمی و حالت یکنواخت حرکت سوزن روی پوست است که توسط موتور آن تولید و منتقل می‌شود. همچنین این یکنواختی موجب می‌شود تا تاتو با سرعت بیشتر انجام پذیرد و زخم‌های ناشی از تتو به حداقل ممکن کاهش یابند.
  3. از دیگر مزیت‌های دستگاه تاتو روتاری این است که با توجه به شکل ظاهری این ماشین، نگهداری بسیار راحتی دارد و قطعات بسیار کمتری نسبت به ماشین‌های دیگر دارد.

انواع دستگاه تاتو بدن روتاری

در ادامه به انواع دستگاه روتاری اشاره کرده‌ایم:

  • دستگاه تاتو روتاری inkin
  • دستگاه روتاری دراگون
  • و دستگاه تاتو روتاری k1

دستگاه تاتو روتاری d3

این مدل دستگاه یکی از انواع دستگاه‌ روتاری باکیفیت در بازار است. از ویژگی‌های بسیار عالی این دستگاه می‌توان به قیمت مناسب آن اشاره کرد. در ادامه به مشخصات دستگاه روتاری D3 پرداخته‌ایم:

  • قدرت سیم پیچ: 8 ولت 9000 دور در دقیقه
  • دارای موتور سوییسی
  • میزان لرزش دستگاه تاتو روتاری D3 : کم
  • ابعاد: 122x35x28.5mm
  • میزان صدا: کم
  • وزن : 133 گرم
  • جنس بدنه: آلومینیم
  • مناسب برای تاتو بدن

دستگاه تاتو روتاری بیشاپ

دستگاه روتاری بیشاپ اورجینال Bishop  کاملا متفاوت با روتاری‌های دیگر است. مهم‌ترین ویژگی مثبت این مدل دستگاه، طراحی زیبا و کارآمد آن است که اجازه کار در ساعات طولانی را به تاتو آرتیست می‌دهد. بدنه دستگاه بیشاپ از جنس شمش آلومینیوم می‌باشد. ولتاژ دستگاه  Bishop Rotary حدود 0-12 ولتاژ است و اندازه این دستگاه 2 در 1 در 1.5 می‌باشد.

اتصال سیم دستگاه Bishop Rotary کلیپ کورد و طول استروک 4.2 mm (مناسب برای خط گیری و تاتو آبرنگی) است. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم دستگاه Bishop Rotary  این است که علاوه بر کار بدن برای تاتو صورت نیز کاربرد دارد. همچنین این مدل دستگاه روتاری علاوه بر صدای کم، سبک وزن است. صدای کم دستگاه روتاری بیشاپ در کاهش درد مشتری تاثیرگذار می‌باشد. روتاری بیشاپ از جمله برندهای پرطرفداری است که در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌گردد.

موتورهای چینی، های کپی، نیو و اورجینال از جمله این موارد می‌باشند. مدل‎‌های روتاری از نظر کیفیت موتور و صدا و لرزش باهم متفاوت هستند. مدل‌های برند بیشاپ دارای صدای کم هستند و به دلیل جنس بدنه خود وزن سبکی نیز دارند. به غیر از دستگاه Bishop Rotary مابقی مدلها در چین با موتورهای مختلف تولید می‌شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید